Alfa Romeo Giulia QV s 503 koňmi – súper BMW M3

Takže, ako to vlastne je?

Alfa Romeo urobil brilantné auto. Po rokoch mierne schopných (Giulietta), alebo valne neohromujúcich (4c) autách, Alfa konečne postavila excelentné auto. Je to vlastne úľava môcť to napísať a zistil  že tentoraz tam nemusí byť žiadne ak ani žiadne ale – Giulia je proste skvelé auto.

Musím skutočne dlho porozmýšľať ktorá Alfa by ma tak zaujala. Posledná Alfa, ktorá ma natoľko zaujala, že by som ju chcel vlastniť bola 156 GTA pred 15 rokmi, a dokonca aj to  s výhradami. Bola slabšia ako nemecký súperi, mala len predný pohon, kuriózne sedenie a podozrivú kvalitu spracovania, ale bola neobvykle pružná.

Tak ako to, že Alfa spravila Giuliu tak kvalitne, keď 4C bola tak zlá?

Myslím, že FCA (Fiat Chrysler automobiles) nebol ochotný plne investovať do 4C vzhľadom k nízkym potenciálnym predajom a namiesto toho používal športovú uhlíkovú karosériu vozidlo aby demonštrovali technológiu. Giulia je iná. Ide o automobil, ktorý udáva tón pre všetky budúce Alfy, ktorý nám ukazuje smer, ktorým sa spoločnosť bude uberať.

A akým smerom je to?

Na sever smerom Stuttgart a Mníchov. Pretože to nie je polovičným rivalom BMW M3 a Mercedes-C63 AMG , ale starostlivo cielenou alternatívou. A to nielen horúce Quadrifoglio, ale všetky modelové rady Giulie kde budú patriť vsetky iesely a benzíny.

Všetko sa opierajú o úplne prepracovanú platformu (s kódovým označením Giorgio, ktorá bude neskôr použitá takisto pre SUV od Alfy), do ktorého boli preinvestované miliardy v snahe, aby sa Alfa z predaja 75.000 aut za rok dostala na 400.000 do troch rokov.

Táto Alfa ide M3 po krku. Podvozok je z hliníka a ocele, 19-palcové kolesá sú na prednej náprave držané dvojitými lichobežníkovými ramenami a zadná náprava ma zavesenie multi-link. Adaptívne tlmiče sú riadené oddelene a je tu nový režim R. 100 % krutiaci moment ide na zadnú nápravu a je tam diferenciál, ktorý je schopný odosielať 100 percent ťahu na pravé alebo ľavé koleso. Rozloženie váhy je ideálne 50:50.

Carbonová automatická skriňa od ZF má 8 stupňov (iné trhy, napríklad USA, budú mať na výber aj šesťstupňovú manuálnu prevodovku) a poháňa 2,9-litrový twin turbo V6, ktorý je „inšpirovaný odborníkmi od Ferrari „.Nie je to len fráza ale je tu viac než to – zdieľa vŕtanie a zdvih z osem valcami Ferrari California T a pochádza z rovnakej rodiny motorov F154.

Aj v M4 GTS so vstrekovaním vody, BMW má 493 koní z 3,0 Twin Turbo nedosahuje výkon 503 koní generovaného priamym vstrekovaním a premenliým časovaním ventilov. Je tu 440 Nm krútiaceho momentu, ktoré sú dostupné od 2500-5500 otáčok a obmedzovač zasiahne tesne pred 7,000 otáčkami.

Konštrukčné spracovanie vo vnútri je vynikajúci. Je to čisté a jednoduché, obrazovka infotainmentu je v jej systéme menu a otočným regulátorom veľmi podobná tomu v BMW 3-kovej rady, a funguje dobre. Pozícia vodiča má množstvo nastavení polohy a krásny kožený veniec volantu je radosť držať.

8-rýchlostný ZF s dvojitou spojkou je geniálny – preradenie rýchlostných stupňou sú okamžité a veľké pádla sú dobré použiteľné aj napriek tomu, že sú na stĺpiku riadenia. Veľa iných firiem používať túto prevodovku, ale čo sa týka športových aplikácií, sa mi tu páči viac než kdekoľvek inde.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *